

Telefoon kantine: 06 117 877 99
E-mail:
m.s.v.deuitlaat@zeelandnet.nl
Openingstijden:
Woensdag 16.00 - 19.00
Zaterdag 13.00 - 17.00
Zondag 13.00 - 17.00

|
Reglement en Privacy verklaring AVGAlgemeen
ReglementArtikel
1: BestuurVoorzitter
en overige leden van het bestuur worden door de leden gekozen middels een
Algemene Ledenvergadering. Het bestuur bestaat uit de voorzitter, secretaris,
penningmeester en bestuursleden. Het bestuur is gevolmachtigd door de leden om
commissies in het leven te roepen. Publicaties over benoemde commissies worden
op de website vermeld.Artikel
2: WedstrijdenWedstrijddata,
wedstrijdduur, klasse indeling en aanvullende besluiten worden door het bestuur
genomen. M.b.t. wedstrijddata worden de volgende maxima gedicteerd t.a.v. de
vergunning:
- Per kalenderjaar 9 wedstrijden op zaterdag in de uren tussen 10:00 en 18:00
uur.
- Per kalenderjaar 2 wedstrijden op zon- en/of feestdagen in de uren tussen
10:00 en 18:00 uur.
- Per kalenderjaar 1 wedstrijd op een woensdagavond van 16:00 tot 21:00 uur.
- Per manche mogen maximaal 35 rijders deelnemen.
Iedere wedstrijd wordt vooraf gegaan door een trainingsperiode van maximaal 2
uur verdeeld over de verschillende klassen welke ingaat om 10:00 uur. Voor elke
wedstrijd dient iedere rijder zich te melden voor inschrijving. Het is
toegestaan om tijdens wedstrijden in meerdere klassen te rijden. Dit is alleen
mogelijk voor de klassen hoger dan waar men normaal in rijdt of voor
ingeschreven is. Bij het rijden in meerdere klassen tijdens een wedstrijd dient
men zich voor elke klasse afzonderlijk in te schrijven. Bij het rijden in
meerdere klassen dient er, voor de veiligheid van de rijder, ten minste 1
manche rust tussen de twee klassen te zitten. Iedere ingeschreven rijder krijgt
een startnummer toegewezen welke geld voor het hele seizoen.Wedstrijdduur:50cc
10 minuten + 1 ronde65cc
12 minuten + 1 ronde85cc
15 minuten + 1 ronde125cc 20 minuten + 1 ronde250cc 20 minuten + 1 ronde500cc 20 minuten + 1 rondeVeteranen
15 minuten + 1 ronde Hobbyklasse
15 minuten + 1 ronde Artikel
3: LidmaatschapLidmaatschap
staat open voor iedereen. Jeugd van minimaal 5 jaar tot 16 jaar alleen met
toestemming van ouder of voogd.
Artikel
4: Contributie
Contributie en licenties moeten geregeld zijn voor de start van de training van
elk seizoen. De hoogte van de contributie wordt door het bestuur bepaald. De
contributie wordt als volgt onderverdeeld:-
Rijders t/m 85cc-
Rijders vanaf 125cc en hoger
Artikel
5: Training
De opening/sluiting van het trainingsseizoen wordt door het bestuur bepaald.
Het aantal rijders gelijktijdig in de baan tijdens een trainingsdag mag het
maximum van 10 rijders niet overschrijden zoals vermeld in de vergunning. Voor
iedere training dient men zich te melden in de kantine bij de dienstdoende
toezichthouder. Training is mogelijk op zaterdag en zondag van 13:00 tot 17:00
uur en op woensdag van 16:00 tot 19:00 uur, waarbij op woensdag, zaterdag en
zondag de eerste twintig minuten van ieder uur uitsluitend voor motoren t/m
65cc is gereserveerd. In de resterende 40 minuten van het uur mogen dus geen
motoren rijden t/m 65cc. Uitzonderingen in overleg met dienstdoende kantinemedewerker
of bestuur.Quads
zijn niet toegestaan, verzekeringstechnisch is er geen dekking wanneer quads en
solomotoren zich gelijktijdig in de baan bevinden.
Artikel
6: Klassen indelingIn
principe wordt de volgende onderverdeling gehanteerd:50cc 5
t/m 9 jr65cc kleine wielen 6
t/m 11 jr65cc grote wielen 7
t/m 12 jr85cc kleine wielen 10
t/m 13 jr85cc grote wielen 11
t/m 15 jr125cc 13
t/m 17 jr250cc vanaf
15 jaar500cc vanaf
16 jaarVeteranen
Cilinderinhoud vanaf 125cc vanaf
40 jaarHobbyklasse
Beginnende rijders cilinderinhoud vanaf 125 cc Voor
de veteranenklasse geld een leeftijd van 40 jaar en ouder en mag men tenminste
drie jaar geen KNMV nationaal of hoger startbewijs gehad hebben. Rijders onder
de 40 jaar in de veteranenklasse mogen meedoen buiten mededingen.De
hobbyklasse is bedoeld voor de beginnende rijder, om zodoende op een
ontspannen manier aan een wedstrijd deel te kunnen nemen. Dit om de veiligheid
te waarborgen voor de beginnende rijder en zodoende niet tussen (te) snelle
rijders te moeten rijden. Indien de ronde tijd van de hobbyrijder sneller is
dan de laatste rondetijd in de klasse waar hij eigenlijk thuis hoort, dan wordt
de hobbyrijder overgeplaatst naar betreffende klasse.
De limiet op de maximum leeftijd in de diverse klassen geldt tot het eind van
het kalenderjaar waarin de rijder de maximum leeftijd bereikt. De minimum
leeftijd gaat in op de verjaardag van de deelnemer.
Rijders welke geen lid zijn van de vereniging kunnen zich tijdens een wedstrijd
inschrijven en dingen ook mee voor het clubkampioenschap. Voor het dagresultaat
komen zij ook in aanmerking voor een prijs.
Wil een rijder mee doen aan een clubwedstrijd (onder de vlag van de KNMV) dan
zal hij een KNMV licentie moeten hebben.
Artikel
7: MotorenBij
deelname aan een training of wedstrijd dient iedere motor te voldoen aan de
door de KNMV gestelde eisen m.b.t. techniek en veiligheid. Iedere motor dient
van een demper te zijn voorzien die de 97 dB niet mag overschrijden zoals
omschreven in de KNMV reglementen m.b.t. geluid. Steekproefsgewijs zal er een
geluidscontrole/meting plaatsvinden welke gerapporteerd wordt.
Artikel
8: KeuringIedere
deelnemer aan een wedstrijd is verplicht zijn of haar motor aan te bieden bij
de daarvoor aangestelde technisch commissaris. Aanwijzingen en/of besluiten van
deze commissaris zijn bindend.
Artikel
9: PuntentellingPuntentelling
per manche is als volgt: 1e plaats 50 punten, 2e plaats 47 punten, 3e plaats 45
punten, 4e plaats 43 punten, 5e plaats 41 punten.Elke
volgende plaats steeds met 1 punt aflopend. Men dient tenminste 1/3 van het
totaal aantal gereden ronden te hebben afgelegd om punten te kunnen behalen.
Het dagklassement wordt bepaald door het totaal aantal punten behaald in de
manches/finales van die dag. Winnaar is de rijder met de meest behaalde punten.
Bij een gelijk aantal punten is de uitslag van de laatste manche bepalend. Voor
klassering dient een rijder/rijdster met motor en zonder hulp over de finish te
komen.
Artikel
10: VlagbeurtTijdens
de training, voorafgaand aan de wedstrijd zal er ook gevlagd worden. Deze
vlaggers zullen worden aangewezen tijdens de inschrijving.Voor
aanvang van elke wedstrijd zal middels een vlaglijst een aantal rijders
aangesteld worden te vlaggen voor de duur van maximaal 3 manches. De lijsten
worden bekend gemaakt na de training en hangen op bij het juryhuis. Het
verzuimen van deze vlagbeurt kan leiden tot puntenverlies van 1 manche. Bij
uitzondering kan, afhankelijk van het aantal deelnemers, van het maximum van 3
keer vlaggen afgeweken worden.
Artikel
11: ClubkampioenschapHet
kampioenschap wordt bepaald door een bruto/netto-systeem. Alle punten zijn
tellend minus de punten van de schrapresultaten.
Wedstrijden met 2 manches:
4 wedstrijden of minder: geen schrapresultaat
5 wedstrijden: 1 manche schrappen.
6 wedstrijden of meer: 2 manches schrappen.
Wedstrijden met 3 manches:
3 of minder wedstrijden: geen schrapresultaat.
4 wedstrijden: 1 manche schrappen.
5 wedstrijden: 2 manches schrappen.
Artikel
12: ProtestenProtesten
dienen binnen 1 uur na publicatie van de uitslag bij het wedstrijdsecretariaat
of wedstrijdleider, eventueel jury, ingediend te worden. De beslissingen van de
wedstrijdleider, en/of de jury is bindend.
Artikel
13: VlagcodesGele
vlag: gevaar, vertragen en verboden in te
halen of te springen.Rode
vlag: wedstrijd wordt onderbroken/gestopt,
wanneer er geen herstart is telt de volgorde van doorkomst van de laatste
complete ronde bij tenminste drie volledige rondes. Bij minder dan drie
volledige rondes vervalt de telling voor die manche. In het uitzonderlijke
geval van tussentijds aflassen van de complete wedstrijd geldend voor alle
klassen, wordt de gehele wedstrijd niet geteld.Zwarte
vlag: met nummer: op grond van gedrag,
veiligheid of geluid dient de betreffende rijder onmiddellijk te stoppen.Zwart/wit
geblokte vlag: einde wedstrijd, iedereen dient na het
passeren te stoppen en het circuit te verlaten.
Artikel
14: SanctiesSancties
kunnen worden opgelegd in de volgende gevallen:-
overtreding van de reglementen-
onbehoorlijk/agressief gedragSancties
kunnen bestaan uit een waarschuwing, diskwalificatie of schorsing van 1 of meer
wedstrijden.
Artikel
15: MilieuIedereen
is verplicht zijn of haar afval zelf op te ruimen en te deponeren in de
daarvoor bestemde afvalbakken. Chemisch afval en banden dient men zelf mee
terug te nemen en af te voeren. Het afspuiten van motoren is
vergunningstechnisch niet toegestaan. Milieumatten zijn voor alle rijders
verplicht.
Artikel
16: Aansprakelijkheid1.
Het betreden van het terrein/accommodatie is geheel op eigen risico2.Parkeren langs de baan, in het rennerskwartier, en
op andere schadegevoelige plaatsen, is geheel voor eigen risico en valt niet
onder de verantwoordelijkheid van de vereniging of de KNMV .3. Het is voor publiek ten strengste verboden zich
tijdens trainingen en/of wedstrijden binnen afzettingen, dan wel op de baan te
bevinden welke verboden voor publiek zijn.U mag zich alleen op de baan bevinden als u aan het
trainen bent of deelneemt aan een wedstrijd op uw motor.4.
In het rennerskwartier mag niet gereden worden met crossmotoren. Hier dus
lopen!5. Tijdens vrije trainingen zijn er geen vlaggers
(baancommissarissen) aanwezig, u traint geheel voor eigen risico. Als er
te weinig vlaggers op de baan aanwezig zijn tijdens uw training, dient u zelf
te letten op gevallen rijders en andere obstakels op de baan.In het geval van pech, of als u valt op een
onoverzichtelijke plaats, moet u eerst U zelf in veiligheid brengen en de
andere rijders waarschuwen dat er gevaar dreigt.6. De vereniging en/of bestuur, dan wel een van haar
leden of ingeleende krachten c.q. instanties, de eigenaar van de accommodatie, of
de KNMV zijn nimmer aansprakelijk te stellen voor materiële dan wel immateriële
schade die u oploopt door het aanwezig zijn op de accommodatie, dan wel
deelnamen aan trainingen en/of wedstrijden.7. Het bezit van een geldige KNMV licentie is
verplicht om te mogen rijden op het circuit. Op verzoek van de organisator of
overheidsinstantie moet u deze kunnen tonen.8. U dient uw plaats schoon achter te laten bij
vertrek.9. U bent als rijder verantwoordelijk voor uw
begeleiders en/of aanhang.10. Honden en andere dieren dienen aangelijnd te
zijn.
Artikel 17: Privacyverklaring AVGDit is de PRIVACYVERKLARING AVG van Motorsportvereniging de Uitlaat, gevestigd te Ritthem,
ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 40309136,
hierna te noemen: MSV de UitlaatArtikel
18: SlotbepalingIedereen
wordt geacht de reglementen te kennen en te respecteren. Wijzigingen in het
reglement zijn voorbehouden aan het bestuur. In de gevallen waarin het
reglement niet voorziet beslist het bestuur of wedstrijdleiding. Wijzigingen in
dit reglement worden direct bekend gemaakt aan de leden.1902 |
|
|